Burger-restauranten har fylt ett år på senteret: – Det er ikke vinn eller forsvinn for noen av oss
Burgerheim bikket nylig ett år på Åsane senter, og til tross for at Mcdonalds er deres nærmeste nabo, har burger-restauranten klart å markere seg i markedet, ifølge daglig leder Torin Kørner.
– Året har vært veldig spennende og lærerikt. Det var overveldende godt trykk i starten, og vi har tatt masse lærdom og utviklet konseptet hver dag. Nå har vi en ganske god trygghet i det vi holder på med.
Suksessen i Åsane har resultert i at Torin vil åpne flere restauranter. Burgerheim legger nå ned avdelingen i Drammen for å satse i bergensområdet.
– Er Bergen blitt en burger-by?
– Om man sammenligner Bergen med Oslo eller Stavanger så vil jeg si vi henger ganske langt bak. Jeg synes ikke konkurransen er så stor her for øyeblikket, så må man sammenligne med at det er mange bydeler. Her i Åsane er vi foreløpig alene i vår kategori.
– Hva tenker du om konkurransen med blant annet deres nabo, Mcdonalds?
– Vi konkurrerer egentlig ikke mot de. McDonalds er verdens største hamburgerkjede, og vi vil sannsynligvis ikke bli like store internasjonalt. Vi skal ikke bli et substitutt for McDonalds, men tilføre noe nytt til markedet. Det er ikke vinn eller forsvinn for noen av oss, sier Kørner.
– Hva skiller dere fra andre burger-restauranter?
– Vi er et fast-casual konsept, som betyr at vi tilbyr burger av restaurant-kvalitet, men produsert i et fastfoodkjøkken. Da får jo du det beste av begge verdener, sier han og legger:
– Burgerheim skal lage burger på norsk.
– Hvordan ser fremtiden ut?
– Fremtiden ser bra ut, og vi har som mål å åpne flere restauranter. Da må vi replikere Åsane-suksessen, konstaterer Kørner.